Wednesday, June 6, 2012

ღვინის ექსპორტი

    ქართული ღვინის ბიზნესს დიდი დარტყმა მიაყენა რუსეთის ღვინის ემბარგომ.  2006 წლის მარტში განხორციელებული ღვინის ემბარგოს შემდეგ ექსპორტი დაეცა დაახლოებით 15%-ით ემბარგოს წინა პერიოდის გაყიდვებს მოცულობასთან შედარებით. კრიზისის პერიოდში ქართული ღვინის ექსპორტის ასეთი მკვეთრი დაცემის ერთ-ერთი მთავარი მიზეზი ღვინის ფასია. ერთი ლიტრი ღვინის საშუალო გასაყიდი ფასი რუსეთის ემბარგომდე 1.95$- ს შეადგენდა (1.46$ ერთი ბოთლი). ხოლო 2006 წლის ღვინის ემბარგოს შემდეგ ექსპორტირებული 1 ლიტრი ღვინის ფასი 3.61$-მდე გაიზარდა (2.70$ ერთი ბოთლი). მართალია, ბოლო პერიოდში ღვინის ფასმა იკლო, მაგრამ ძალიან მცირე ოდენობით. 2007-2009 წლებში ღვინის ექსპორტის ფასი 3.10$-3.40$ შორის მერყეობდა
    სა­ქარ­თ­ვე­ლომ ღვი­ნის ექ­ს­პორ­ტის მაჩ­ვე­ნე­ბე­ლი 2011 წელს 38 პრო­ცენ­ტით გა­ზარ­და. სტა­ტის­ტი­კის ეროვ­ნუ­ლი სამ­სა­ხუ­რის ინ­ფორ­მა­ცი­ით, გა­სულ წელს ღვი­ნის ექ­ს­პორ­ტი­დან მი­ღე­ბულ­მა შე­მო­სა­ვალ­მა ჯამ­ში 54 მლნ აშშ დო­ლა­რი შე­ად­გი­ნა. 2011 წელს, 2010-თან შე­და­რე­ბით, სა­ქარ­თ­ვე­ლო­დან 5 მლნ ლიტ­რით მე­ტი ღვი­ნის ექ­ს­პორ­ტი გან­ხორ­ცი­ელ­და.
  ქარ­თუ­ლი ღვი­ნის სა­ექ­ს­პორ­ტო ათე­ულ­ში უკ­რა­ი­ნა ლი­დე­რობს, სა­დაც გა­სულ წელს 8211,9 ათა­სი ლიტ­რი ღვი­ნის ექ­ს­პორ­ტი გან­ხორ­ცი­ელ­და, მე­ო­რე ად­გილ­ზეა ყა­ზა­ხე­თი - 2229,7 ათა­სი ლიტ­რი; მე­სა­მე­ზე ბე­ლა­რუ­სი - 2038,3 ათა­სი ლიტ­რი; შემ­დეგ მო­დის პო­ლო­ნე­თი - 652,1 ათა­სი ლიტ­რი; აზერ­ბა­ი­ჯა­ნი - 584,0 ათა­სი ლიტ­რი; ლატ­ვია - 551,0 ათა­სი ლიტ­რი; ლიტ­ვა - 506,7 ათა­სი ლიტ­რი; ჩი­ნე­თი - 451,6 ათა­სი ლიტ­რი; აშშ - 261,1 ათა­სი ლიტ­რი; ეს­ტო­ნე­თი - 230,8 ათა­სი ლიტ­რი და ა.შ. გა­სულ წელს ჯამ­ში სა­ქარ­თ­ვე­ლო­დან 16 822,1 ათა­სი ლიტ­რი ღვი­ნის ექ­ს­პორ­ტი გან­ხორ­ცი­ელ­და.
  ექ­ს­პერ­ტე­ბი აცხა­დე­ბენ, რომ ქარ­თუ­ლი ღვი­ნის სა­ექ­ს­პორ­ტო პო­ტენ­ცი­ა­ლი ბევ­რად უფ­რო დი­დია, ვიდ­რე დღეს ვი­ყე­ნებთ. სა­ექ­ს­პორ­ტო პო­ტენ­ცი­ა­ლის აუთ­ვი­სებ­ლო­ბის მი­ზე­ზად მე­ვე­ნა­ხე­ო­ბა-მეღ­ვი­ნე­ო­ბის ექ­ს­პერ­ტი გი­ორ­გი ბა­რი­საშ­ვი­ლი რამ­დე­ნი­მე ფაქ­ტორს ასა­ხე­ლებს: "არა­თუ მხო­ლოდ ექ­ს­პორ­ტი­ო­რებს, არა­მედ ქარ­თულ მე­ვე­ნა­ხე­ო­ბა-მეღ­ვი­ნე­ო­ბას დღეს რაც აკ­ლია, ესაა "მარ­თე­ბუ­ლი ხედ­ვა, ერ­თი­ა­ნი სტრა­ტე­გია და მზრუნ­ვე­ლი ხე­ლი". ვფიქ­რობ, ამით ყვე­ლა­ფე­რი ვთქვი, თუმ­ცა არ ვამ­ბობ, რომ ეს მხო­ლოდ სხვი­სი ბრა­ლია. ჩვე­ნი ქვეყ­ნის ავ­სა და კარ­გ­ში მხო­ლოდ ჩვე­ნი წი­ლია."
   გა­სულ წელს ქარ­თუ­ლი ღვი­ნო ახალ სა­ექ­ს­პორ­ტო ბაზ­რებ­ზე გა­ვი­და. სოფ­ლის მე­ურ­ნე­ო­ბის მი­ნის­ტ­რის მო­ად­გი­ლე ია ჯა­ნა­ში­ას გან­ცხა­დე­ბით, 2011 წელს ქარ­თუ­ლი ღვი­ნის ექ­ს­პორ­ტი პირ­ვე­ლად გან­ხორ­ცი­ელ­და ეგ­ვიპ­ტე­ში, ავ­ს­ტ­რი­ა­ში, ერაყ­ში, ხორ­ვა­ტი­ა­ში, კოს­ტა რი­კა­ში და იორ­და­ნი­ა­ში. რაც შე­ე­ხე­ბა 2012 წლის გეგ­მებს, "მიმ­დი­ნა­რე წელს ორი­ენ­ტი­რე­ბულ­ნი ვიქ­ნე­ბით არ­სე­ბულ ბაზ­რებ­ზე ექ­ს­პორ­ტის გა­უმ­ჯო­ბე­სე­ბა­სა და კონ­ტაქ­ტე­ბის გამ­ყა­რე­ბა­ზე, ინ­ტენ­სი­უ­რი მუ­შა­ო­ბაა და­გეგ­მი­ლი 6 პრი­ო­რი­ტე­ტულ ბა­ზარ­ზე, რომ­ლე­ბიც კერ­ძო სექ­ტორ­თან ერ­თობ­ლი­ვად ჩა­მო­ყა­ლიბ­და. ასე­ვე მოხ­დე­ბა ახა­ლი ბაზ­რე­ბის შეს­წავ­ლა და შეს­ვ­ლა. ,,ვა­პი­რებთ, სტრა­ტე­გი­ულ და ახალ ბაზ­რებ­ზე მარ­კე­ტინ­გუ­ლი კვლე­ვე­ბის ჩა­ტა­რე­ბას, რა­თა ჩვე­ნი ექ­ს­პორ­ტის ზრდას უფ­რო სის­ტე­მუ­რად შე­ვუწყოთ ხე­ლი და მარ­კე­ტინ­გუ­ლი გეგ­მე­ბი კონ­კ­რე­ტუ­ლი ქვეყ­ნის თა­ვი­სე­ბუ­რე­ბე­ბის გათ­ვა­ლის­წი­ნე­ბით დავ­სა­ხოთ. ჩვენ ხელს შე­ვუწყობთ, რომ ქარ­თულ­მა კომ­პა­ნი­ებ­მა ღვი­ნის სა­ერ­თა­შო­რი­სო გა­მო­ფე­ნებ­ში და სა­დე­გუს­ტა­ციო კონ­კურ­სებ­ში მი­ი­ღონ მო­ნა­წი­ლე­ო­ბა, ასე­ვე მათ და­ვეხ­მა­რე­ბით, რომ პრი­ო­რი­ტე­ტულ ბაზ­რებ­ზე ტრა­ი­დე­რებ­თან, დის­ტ­რი­ბუ­ტო­რებ­თან, მა­ღა­ზი­ე­ბის, რეს­ტორ­ნე­ბი­სა და სას­ტუმ­რო­ე­ბის ქსე­ლებ­თან, ქარ­თუ­ლი ღვი­ნის პო­პუ­ლა­რი­ზა­ცი­ი­სა და გაც­ნო­ბის მიზ­ნით, აქ­ტი­უ­რად ითა­ნამ­შ­რომ­ლონ. აქ­ვე აღ­ვ­ნიშ­ნავ, რომ მიმ­დი­ნა­რე წელს ჩვენ ნი­მუ­შე­ბი წარ­ვად­გი­ნეთ გერ­მა­ნი­ა­ში - დი­უ­სელ­დორ­ფის და მოლ­დო­ვა­ში - კი­ში­ნი­ო­ვის კონ­კურ­სებ­ზე და ვე­ლით შე­დე­გებს. მომ­ზად­დე­ბა სა­რეკ­ლა­მო მა­სა­ლე­ბი ბრო­შუ­რე­ბის, კა­ტა­ლო­გე­ბის სა­ხით და მოხ­დე­ბა უფ­რო მე­ტი პუბ­ლი­კა­ცი­ის გა­კე­თე­ბა სხვა­დას­ხ­ვა სა­ერ­თა­შო­რი­სო ჟურ­ნა­ლებ­ში. მო­ვიწ­ვევთ და ღვი­ნის ტუ­რებს ჩა­ვუ­ტა­რებთ სა­ქარ­თ­ვე­ლო­ში მსოფ­ლიო დო­ნის ღვი­ნის ექ­ს­პერ­ტებს, ჟურ­ნა­ლის­ტებს, თრე­ი­დე­რებს და მყიდ­ვე­ლებს," - ამ­ბოს ია ჯა­ნა­შია.
ამ მონაცემებზე დაყრდნობით შესაძლებელია ითქვას, რომ ქართულმა ღვინომ აღიარება პოვამსოფლიო ბაზარზე. რამაც გამოიწვია ღვინის ექსპორტის მკვეთრი ზრდა.

No comments:

Post a Comment